Saturday 17 January 2015

5 Remaja Dominasi Tempoh Perpindahan Eropah

5 Remaja Sensasi diikat kelab gergasi Eropah

Perpindahan melibatkan remaja menjadi topik utama tempoh perpindahan Januari ini. Mereka ini dilihat sebagai masa depan kepada kelab-kelab terbabit dan diikat untuk tempoh lama. 

Joshua Kimmich (Stuttgart-Bayern)
Bayern akan membayar Stuttgart €7m untuk pemain tengah berusia 19 tahun ini dan ketika ini sedang dipinjamkan ke kelab divisyen dua Leipzig.


Andrey Onana (Barcelona-Ajax)
Penjaga gol berbakat ini berpindah dari bandar Barcelona ke Amsterdam. Onana ketikaini bermain untuk pasukan remaja Barcelona dan diikat kerana mempamerkan kehebatannnya untuk pasukan terbabit.


Krystian Bielik (Legia Warsaw-Arsenal)
Pemain tengah untuk Bawah-17 Tahun Poland kini di London untuk pemeriksaan kesihatan bersama The Gunners. Musim lepas, Legia Warsaw membayar Lech Poznan cuma €150,000 untuk pemain ini, dan kini mendapat hampir £2juta daripada Arsenal.


Nicolás Schiappacasse (River Plate (Uruguay)-Atlético)
Atlético akan membayar sekitar €1.5juta untuk penyerang berusia 15 tahun ini yang sedang bermain untuk kelab Uruguay, Atlético River Plate (bukan kelab Argentina). Dia akan kekal di situ sehingga berusia 18 tahun.


Martin Ødegaard (Strømsgodset-???)
Pemain 16 tahun ini menjadi buruan banyak kelab besar Eropah termasuklah Real Madrid, Bayern dan Manchester United. Pemain tengah ini menjadi pemain termuda bermain dalam Liga Norway dan negaranya pada usia 15 tahun.


Chef: Terbaeekkkk

No comments:

Post a Comment