Tuesday 27 January 2015

Tomas Rosicky SI Little Mozart

Pemain Antarabangsa Czech ini kembali ke prestasi terbaik menentang Brighton - sepertimana nama popularnya Little Mozart


Tomas Rosicky berusia is 34 tahun dan kini sudah 9 tahun bersama Arsenal. Namun begitu, dia hanya beraksi 19 perlawanan sahaja musim lepas.

Tapi, apabila di prestasi terbaik, Little Mozart ini mempunyai gaya permainan yang sangat menarik dan hebat. Persembahan individu yang sangat unik inilah yang menjadikan ramai penyokong Arsenal mengagumi Rosicky - penuh bertenaga.
Phil Neville mungkin mahu membentes dia, tapi bintang Czech ini menajdikan bolasepak ini nampak mudah dengan sentuhan-sentuhan ajaibnya.

Tomas Rosicky gives a 'no look' pass during the build-up to his spectacular goal against Brighton
Hantaran tanpa melihat - untuk gol kedua Arsenal
The Czech midfielder used the same move a number of times during Arsenal's 3-2 win against Brighton
Lagi..
‘Kalau anda suka bolasepak, anda akan suka Tomas Rosicky,’ kata Wenger bangga selepas kemenangan 3-2 tersebut. Mesut Ozil and Theo Walcott kembali ke kesebelasan utama namun, bintang Czech itu lebih mencuri tumpuan. 
Rosicky celebrates his goal while Aaron Ramsey (centre) rushes over to congratulate him
Gol
Kalau Santi Cazorla mencuri tumpuan semasa di Manchester City, tugas Rosicky dan Alex Oxlade-Chamberlain adalah sebagai pembantu utama untuk keseimbangan pasukan. Rosicky sangat berpengalaman untuk memulakan serangan dan bertahan.

Rosicky mendapat gelaran Little Mozart ketika di Bundesliga bersama Borussia Dortmund.

Rosicky earned his ‘Little Mozart’ nickname during his younger days with Borussia Dortmund
Borussia Dortmund

Chef: Respekkkkk

No comments:

Post a Comment